Algemene voorwaarden lidmaatschap en dienstverlening CGMV ten behoeve van ondernemers en werkgevers


Wil je direct lezen iets lezen over een bepaald onderwerp (artikel) uit onze Algemene Voorwaarden? Klik dan op het onderwerp:

Definities

Informatieverschaffing en medewerking

Lidmaatschap CGMV

Schorsing

Contributie

Dossierbeheer

Betaalwijze

Externe deskundigen

Betalingsachterstanden

Aansprakelijkheid

Privacy

Uitsluiten aansprakelijkheid

Wijziging contributies en voorwaarden

Klachten

Dienstverlening

Hardheidsclausule


Artikel 1 Definities

In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
1. De vereniging: De vereniging CGMV, opgericht bij notariële akte d.d. 23 april 1952, en statutair genoemd Gereformeerd Maatschappelijk Verbond. CGMV heeft ondermeer tot doel de belangen van haar leden te behartigen en haar leden te adviseren op sociaaleconomisch en juridisch gebied; 
2. Het lid: de natuurlijke persoon of rechtspersoon, die volgens de statuten lid is van CGMV.
                                                                                                                                                                                                 terug naar begin




Artikel 2 Lidmaatschap CGMV

1. Het lidmaatschap van de vereniging is persoonlijk gebonden aan het lid en geeft toegang tot alle diensten en producten van de vereniging. 
2. Aanmelding geschiedt door invulling van het (digitale) aanmeldformulier. 
3. Het lidmaatschap wordt aangegaan voor onbepaalde tijd. Opzegging van het lidmaatschap is mogelijk na minimaal één jaar. 
4. Vanaf het moment van aanmelding kan gebruik gemaakt worden van de dienstverlening van CGMV, onder voorwaarde van het in artikel 11 bepaalde. 
5. Het lidmaatschap kan uitsluitend schriftelijk (digitaal) worden opgezegd tegen de laatste dag van de maand. Hierbij geldt een opzegtermijn van drie kalendermaanden. De datum van binnenkomst bij CGMV is bepalend voor het ingangsmoment van de opzegtermijn. Het lid ontvangt een bevestiging van de opzegging door CGMV.
6. Bij overlijden van het lid kan het lidmaatschap met onmiddellijke ingang worden beëindigd.
                                                                                                                                                                                                   terug naar begin


Artikel 3 Contributie

1. Contributiebetaling vindt plaats per jaar, per kwartaal of per maand.
2. Indien het lidmaatschap wordt opgezegd, dan wordt geen contributie terugbetaald.
                                                                                                                                                                                                   terug naar begin



Artikel 4 Betaalwijze

1. Contributie wordt betaald door middel van automatische incasso. Het contributiebedrag wordt, naar keuze van het lid, maandelijks, eens per kwartaal, eens per half jaar of eens per jaar geïncasseerd.
2. Voor de contributiebetaling kan een (digitale) acceptgiro gestuurd worden. De betaling kan dan alleen per kwartaal, half jaar of jaar plaatsvinden. Bij deze betalingswijze wordt € 3,50 per (digitale) acceptgirokaart aan verwerkingskosten in rekening gebracht.
                                                                                                                                                                                                   terug naar begin



Artikel 5 Betalingsachterstanden

1. Wanneer er een contributieachterstand is die groter is dan 18 maanden, zal het lidmaatschap worden opgezegd. De verplichting tot betaling van het achterstallige contributiebedrag blijft in dit geval bestaan.
2. Wanneer er sprake is van een achterstand in de contributiebetaling van meer dan 3 maanden, wordt het recht op dienstverlening opgeschort, totdat de contributieachterstand is opgeheven.
                                                                                                                                                                                                   terug naar begin




Artikel 6 Privacy

1. Bij het aangaan van het lidmaatschap van de vereniging worden persoonsgegevens en gegevens omtrent de arbeidsrelatie van het lid geregistreerd. De gegevens kunnen door de leden zelf worden gemuteerd op de persoonlijke ledenpagina van de website van de vereniging. De gegevens worden door de vereniging gebruikt om de dienstverlening aan de leden goed te laten verlopen en de leden adequaat te kunnen informeren.
2. De vereniging houdt zich aan de eisen, die de Wet Bescherming Persoonsgegevens stelt.
                                                                                                                                                                                                   terug naar begin



Artikel 7 Wijziging contributies en voorwaarden

1. De contributie van de vereniging wordt jaarlijks aangepast aan de hand van de ontwikkeling van het prijsindexcijfer voor de gezinsconsumptie, zoals dat wordt gepubliceerd door het CBS. De actuele tarieven worden vermeld op de website van de vereniging.
2. Wijzigingen in de algemene voorwaarden worden bekend gemaakt middels publicatie in het magazine en/of op de website van de vereniging.
                                                                                                                                                                                                   terug naar begin



Artikel 8 Dienstverlening

1. De dienstverlening is voor leden kosteloos in de volgende gevallen:
a. telefonische of schriftelijke advisering door een medewerker van CGMV;
b. advisering in specifiek benoemde ‘producten’. 
2. Voor juridische ondersteuning op het gebied van arbeidsrecht en andere bedrijfsjuridische terreinen, bedraagt het tarief € 125,-- per uur excl. BTW. 
3.Wanneer leden binnen de eerste zes maanden van hun lidmaatschap een beroep doen op de dienstverlening overeenkomstig artikel 8 lid 1 en 2, zal een entreegeld ter grootte van de helft van de voor het desbetreffend lid geldende jaarcontributie gevraagd worden.
4. Adviesgesprekken kunnen plaatsvinden op het kantoor van CGMV of op de bedrijfslocatie van het lid. In het laatste geval worden reiskosten in rekening gebracht. 
                                                                                                                                                                                                   terug naar begin




Artikel 9 Informatieverschaffing en medewerking

1.Leden van CGMV, die een beroep doen op (individuele) dienstverlening, zijn verplicht alle informatie te verstrekken en medewerking te verlenen, die door de behandelend medewerker noodzakelijk wordt geacht voor een goede behandeling van hun zaak.

2.In het geval het lid deze verplichting niet nakomt, kan de medewerker besluiten de dienstverlening (tijdelijk of definitief) te staken, nadat het lid gemaand is noodzakelijke informatie te verstrekken.
                                                                                                                                                                                                   terug naar begin


Artikel 10 Schorsing

De dienstverlening kan worden beëindigd wanneer een achterstand in de contributiebetaling van drie maanden is opgetreden of de contributie lager is dan de regeling voorschrijft.
                                                                                                                                                                                                   terug naar begin



Artikel 11 Dossierbeheer

Alle zaken van het lid vallen voor de behandelend medewerker onder een geheimhoudingsplicht. CGMV garandeert en respecteert het vertrouwelijke karakter van de verkregen informatie. Elk lid heeft recht op inzage in zijn dossier en verbetering van onjuiste informatie hierin. Na sluiting van het dossier wordt deze voor een periode van vijf jaar bewaard.
                                                                                                                                                                                                   terug naar begin


Artikel 12 Externe deskundigen

Voor specialistische vragen en adviesopdrachten werkt CGMV samen met deskundige partners. Onze adviseurs vervullen een inventariserende rol bij behoefte aan specialistisch advies. De dienstverlening door partners valt buiten de verantwoordelijkheid van CGMV. 
                                                                                                                                                                                                   terug naar begin


Artikel 13 Aansprakelijkheid

1. CGMV draagt zorg voor verzekering tegen aansprakelijkheid voor beroepsfouten, gemaakt door medewerkers in de uitoefening van hun beroep.
2. CGMV is niet aansprakelijk voor mondelinge advisering.
3. CGMV is niet aansprakelijk voor fouten en gedragingen van externe deskundigen. 
                                                                                                                                                                                                   terug naar begin




Artikel 14 Uitsluiten aansprakelijkhei

Iedere aansprakelijkheid in verband met de verlening van rechtsbijstand is beperkt tot het bedrag, waarop de door CGMV gesloten aansprakelijkheidsverzekering aanspraak geeft, vermeerderd met het eigen risico. CGMV sluit aansprakelijkheid uit voor zaken, die niet door de aansprakelijkheidsverzekering zijn gedekt. 
                                                                                                                                                                                                   terug naar begin




Artikel 15 Klachten

1. Klachten van het lid over de dienstverlening door een medewerker van CGMV, kunnen worden voorgelegd aan de directeur van CGMV, tenzij de klacht tegen hem gericht is. In dat geval kan de klacht worden ingediend bij het bestuur van CGMV. Als adres geldt het postadres van CGMV.
2. De klacht dient te worden ingediend binnen twee maanden na de bestreden beslissing of gedraging of na het sluiten van het dossier. 
3. De klachtenprocedure is geregeld in het klachtenreglement CGMV, welke aan de klager op zijn verzoek wordt toegezonden. 
                                                                                                                                                                                                   terug naar begin

Artikel 16 Hardheidsclausule

CGMV kan in voorkomende, individuele gevallen op basis van een gemotiveerd schriftelijk verzoek van het lid in positieve zin afwijken van de in deze algemene voorwaarden neergelegde bepalingen.
                                                                                                                                                                                                 terug naar begin

                                                                                                                                                                  

Versie: november 2015

                                                                                                                                                                                                                 



sitemap    disclaimer